Actualisatie van de kandidatenregisters sociaal wonen

 

Alle sociale huisvestingsmaatschappijen en SVK Gent actualiseren in de periode september 2018 tot voorjaar 2019 hun inschrijvingsregisters van kandidaat-huurders. Sommige organisaties starten reeds in september, anderen later.

Dit betekent dat elke kandidaat-huurder van elke organisatie waarbij hij ingeschreven is, een actualisatieformulier krijgt. Heeft men nog interesse in sociaal huren, dan moeten de formulieren nagezien ťn tijdig teruggestuurd worden naar de sociale verhuurder.

Wordt het formulier niet teruggestuurd, dan wordt men geschrapt uit het register en verliest men zijn huurpremie.

Als uw cliŽnt een brief voor actualisatie krijgt, ondersteun hem bij het nazien, aanvullen en/of aanpassen  van zijn gegevens en motiveer hem om de formulieren onmiddellijk terug te sturen. Kijk zeker en vast na of de wijkvoorkeur nog klopt, want de actualisatie is dť kans om deze te wijzigen. Door het correct actualiseren, vermijdt men niet passende toewijzingen.

Heeft u zelf niet de tijd, dit op te nemen en uw cliŽnt heeft hierbij ondersteuning nodig, verwijs hem dan door naar een Woonwinkel van de Stad Gent, het Welzijnsbureau in zijn wijk of de sociale verhuurder.

Met dank voor uw medewerking!

Dienst Wonen Stad Gent

Tel. 09 266 76 40

Email: wonen@stad.gent